Sunday, April 16, 2006

 

Pottailua ja pimennysverhoja

Äippä ja iskä ostivat minulle viime viikolla oman potan ja se onkin aika jännä kapistus! Siihen kun mennään istumaan, otetaan housut ja vaippa pois ja sitten odotellaan jotain. Siinä istuessa voi kuulemma lukea vaikka kirjaa tai leikkiä leluilla, ja minusta on hauskaa paukuttaa lelua pottaa vasten. Perjantaina minä vaan istuin ja odotin, että mitä tapahtuu, mutta eipä mitään näyttänyt tapahtuvan. Äippä ja iskä sitten ottivat minut pois siitä ja laittoivat vaipan ja housut takaisin jalkaan. Eilen päikkäreiden jälkeen istuin taas potalla ja sinnehän lirisi pissa! Äiskä ja iskä sanoivat, että se oli hienosti tehty. Minusta se oli hauskaa!

Meillä on aamuyöt olleet aika levottomia viime aikoina kun on niin valoisaa. Minä olen heräillyt aikaisin, mutta ollut kuitenkin tosi väsynyt. Roomassa oli pimeää ja siellä minä nukuin kuin tukki ja siksi iskä sanoi, että nyt hommataan kunnon verhot makkariin. Äippä kävi eilen kangaskaupassa ja osti tosi paksua pimennysverhokangasta. Siitä se ompeli verhot ja nyt on sitten makkari tosi pimeä öisin. Kas kummaa, meidän perheellä maittoi heti uni paremmin! Heräsin ekan kerran vasta puoli seitsemältä ja pääsin silloin äidin kainaloon. Siinä me sitten vielä torkuttiin tunnin verran ja noustiin sitten kahdeksalta. Iskä tykkäsi kovasti nukkua pimeässä, ei ole kuulemma nukkunut pitkään aikaan niin hyvin.

Tänään me mennään mummilaan syömään. Minusta on aina hauska päästä ihmisten ilmoille, kotona on välillä tosi tylsää. Nukun nykyään paljon paremmin parvekkeella kuin liikkuvissa vaunuissa ja siksi äippä ei juurikaan pääse lenkille enää. Sen takia me ollaankin käyty iltapäivisin sitten rataslenkillä, minä katselen maisemia ja äippä saa raitista ilmaa. Minä saan kyllä riittävästi raitista ilmaa kun nukun molemmat uneni ulkona ja sitten vielä käydää lenkillä! Kaupassakäynti on minusta ihan ykköshommaa, siellä on kivoja valoja ja ääniä eikä aika käy pitkäksi.

Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?