Wednesday, April 12, 2006

 

Pitkästä aikaa taas täällä

Meidän äippä on ollut tosi laiska kun ei ole jaksanut käydä kuulumisia kirjoittamassa. Minä olen sanonut jo monta kertaa, että voisi vähitellen kirjoitella, mutta sillä on mukamas aina niin kamala kiire. Mihinkäs sillä muka kiire on kun täällä kotonahan se kaiken aikaa on? Tänään kummitäti vihdoin soitti ja käski kirjotella jotain ja heti äippä totteli. Mikäköhän siinä on, että jos minä sanon jotain, äippä vaan kohauttelee olkiaan ja sitten kun joku toinen sanoo samaa, se heti tottelee? Äidit, ne vasta on ihmeellisiä otuksia.

On meillä kyllä ollut aika kiirettä viime aikoina, ensin minä olin äipän, mummin ja mummun kanssa Ruotsissa. Mummi on minun äippäni äiti ja mummu taas äipän äidin äiti, joten meitä oli siellä neljä sukupolvea. Aika huisia! Minä tietysti valloitin koko laivan väen. Yöllä minä nukuin makeasti äipän ja mummin välissä ja mummu nukkui sitten omassa sängyssään. Ruotsissa me kierreltiin Östermalmilla ja Södermalmilla ja minä nukuin melkein koko päivän.

Viime viikon torstaina me sitten lähdettiin Roomaan. Matka ei alkanut kovinkaan hyvin, vaan lentokone oli lähtiessä puolitoista tuntia myöhässä. Koneen piti lähteä heti kahdeksan jälkeen, mutta matkaan päästiin vasta lähempänä kymmentä. Vaikka minun nukkumaanmenoaikani tuli ja meni, en ollut ollenkaan kiukkuinen. Äippä sanoi, että olin ihan väsy ja hysteerinen kun vaan naureskelin kaikelle. Kun vihdoin päästiin koneeseen ja lähdettiin matkaan, nukahdin heti äipän syliin. Minulla oli oma turvavyö kiinni äipän turvavyössä ja siinä oli hyvä matkustaa. Nukuin sitten koko matkan Roomaan, laskeutuessa kyllä heräsin kun pieni tyttö meidän lähellä alkoi itkeä. Me otettiin sitten taksi ja ajettiin hotellille ja minä senkun killittelin. Kello oli Suomen aikaa kolme kun päästiin huoneeseen ja sinne sitten simahdin. Aamulla heräsin normaaliin aikaan, varttia yli 7, mutta äippä käski vielä laittaa silmät kiinni ja minä otin neuvosta vaarin. Herättiin sitten puoli kymmeneltä! Minä nukuin äipän ja iskän välissä ja siinä uni maittoi hyvin.

Roomassa me käytiin Colosseumilla ja muilla nähtävyyksillä ja Vatikaanissa. Minä olen kyllä nyt syönyt vaikka missä ja vaipatkin on vaihdettu Colosseumin varjossa. Kaikki vanhat antiikin sedät kääntyivät kyllä varmaan haudoissaan... :) Matkarattaissa minä olin ihan johtajana, hihkuin vaan kun mentiin. Välillä pääsin äipän syliin Patapumiin, kantoreppuun, ja siinä oli myös kivaa. Tyhmintä oli se, kun äippä väkisin olisi halunnut pitää minulla aurinkolaseja päässä, siitä en tykännyt yhtään. Roomassa oli ihana ilma, ei tarvinnut laittaa pukua ollenkaan päälle ja sai olla paljain käsin. Äippä sanoi, että kesällä Suomessakin on yhtä lämmintä ja sitten saan taas olla kesävaatteissa.

Italian ihmiset olivat ihan hassuja. Kaikki tädit ja sedät tulivat hiplailemaan minun hiuksiani ja sanoivat "bellissimo!". Yksi tarjoilijatäti halusi pitää minua sylissä kun äippä ja iskä söivät ja minä pääsin käymään keittiössäkin sen tädin kanssa.

Ai niin, kovasti on kyselty minun koostani. Puolivuotisneuvolassa olin 70cm ja 8640g, mutta äippä sanoo, että pituutta on ainakin tullut lisää. Melkein kaikki 74-senttiset bodyt ovat jääneet pieniksi ja minulla onkin 80-senttiset nyt käytössä! Housuista mahtuu 74-senttiset vielä hyvin. 8kk-neuvolaan on vielä pari viikkoa aikaa, vaikka täytänkin kahdeksan kuukautta ensi viikolla! Kerron sitten heti teille uudet mitat.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?