Thursday, February 02, 2006

 

Aamupusuja

Minun oma äippäni on kyllä aika hassu aamuisin. Aika laiska tapaus, etten sanoisi. Tänäänkin heräsin kahdeksalta, mutta äitiä vaan nukutti. Potkuttelin siinä vieressä ja äiti halusi vaan pötkötellä. No sitten puoli yhdeksältä äippä vihdoin suostui nousemaan. Ehdin sitä ennen antaa ainakin sata aamupusua äipälle! Eipä varmaan äippäkään haluaisi vaan sängyssä kölliä, jos olisi iso ja painava yövaippa housuissa! Olen muuten huomannut, että jos väännän sänkykakat heti aamusta, saan äidin nopeammin ylös. Mikähän siinäkin on? Hassua.

Iltaisin nukahdan aina omaan sänkyyn, mutta yöllä hihkun äidille, että tulisin viereen. Aluksi äiti yritti aina vaan vaientaa minut tutilla, mutta minäpä vaan heitin tutin pois ja jatkoin hihkumista. Nyt äippä on ymmärtänyt, että on paljon mukavampaa, kun pääsen kainaloon nukkumaan. Eipä tartte sitten enää tuttia laitella tai hihkumista kuunnella! Äipän ja iskän välissä on tosi kivaa nukkua ja joskus meidän kissatkin tulee samaan sänkyyn. Siinä me sitten koisitaan koko perhe.

Tänään on mukava pakkaspäivä. Onneksi pakkasta on kuitenkin sen verran vähän, että pääsin ulos nukkumaan päikkäreitä. Sisäpäikkärit on tosi tylsät, mielummin nukun ulkona vaunuissa. Raittiissa ilmassa uni maittaa paljon paremmin. Äiti sanoi, että kohta pitää ottaa vaunujen ratasosa käyttöön kun minä olen niin pitkä poika. En kuulemma enää kohta mahdu vaunukoppaan nukkumaan.

Se onkin sitten jo jännempi juttu, että kohta voidaan lähteä rattailla ihan kävelylle! Minä aion siis vain istua rattaissa ja katsella maisemia ja äippä saa työntää vaunuja hiki hatussa. Tähän asti olen aina lenkeillä nukkunut vaunukopassa, sieltä kun ei maisemia juurikaan näe. Osaan istua jo aika hyvin lattialla, joten pääseen siis pian vaunuihinkin istumaan.

Minulle pitäisi ostaa myös uusi turvaistuin autoon. Tähän asti olen istunut vauvakaukalossa, mutta se alkaa olla minulle pieni. Ja minä olen sen verran iso mies, että mielummin minä istuisin kunnon istuimessa! Ukki lupasi jo ristiäisissä, että hän ostaa minulle sitten istuimen ja kohta meidän pitää niitä lähteä katsomaan.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?