Wednesday, February 08, 2006

 

Vihdoinkin taas partsipäikkärit


Meillä on äidin kanssa ollut hermot ihan kireällä, kun on pakkastanut niin kovasti viime päivinä. Eilen aamulla jouduin vielä nukkumaan sisällä, mutta illalla pääsin sitten jo parvekkeelle ja tänään on ollut ihanaa olla partsilla nukkumassa! Sisällä äippä pukee minulle kypärämyssyn päähän ja laittaa vaunuihin, mutta ei se ole sama kuin ulkona nukkuminen. Huijausta, sanon minä.

Olen jo monta päivää hokenut äipälle, että tänne pitäisi kirjotella kuulumisia, mutta eipä se ole ehtinyt. Kiireitä, mukamas. Äippä on viime päivät kutonut minulle uusia hahtuvia, että saisin ne päiväunikäyttöön. Tänään se alkoi jo tehdä jalansuuresoreita, mutta purki ne sitten kun kuulemma olivat rumat. Tällä viikolla minulla on muuten ollut päikkäreilläkin kestovaipat päällä! Villahousujen kanssa ne on aika mukavat unilla. Päivisin meillä ei ole kertiksiä enää käytetty pitkään aikaan, ja nyt äippä yrittää keksiä, et minkälaisen keston se uskaltaisi laittaa minulle yöksi. Olen nimittäin öisin aika kova poika pissaamaan! Tähän asti äiti on ostanut kestot joko uusina tai sitten käytettyinä, mutta nyt se aikoo kuulemma ommella itsekin niitä. Äippä ja mummi kävivät viikonloppuna vaippakarkeloissa ja mummi osti sieltä minulle bambu- ja hamppukangasta, niistä äippä sitten tekee imuja vaippuleihin. Aika jännää.

Minulla on muuten aika monta reissua tiedossa. Maaliskuussa meidän perhe on menossa viikonlopuksi Tampereelle ja sitten minä lähden äipän ja mummin kanssa vielä Ruotsiin. Huhtikuuksi iskä on suunnitellut Rooman matkaa, ja kesäkuussa meidän poppoo lähtee taas Ruotsiin. Minusta on tulossa varsinainen Reissu-Niilo, ja sehän vasta hauskaa onkin. Äippä sanoi, että minulle otetaan vaunut mukaan, että voin sitten nukkua päiväunet niissä.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?