Friday, May 05, 2006

 

Äippä näkee!!!

Äippä ei ole ehtinyt oikein päivitellä blogia tällä viikolla, koska kaikki aika on mennyt silmäleikkauksessa. Keskiviikkona oli esitutkimus Helsingissä ja eilen, torstaina, äippä sitten leikattiin laserilla. Minä olin Sari-tädillä hoidossa ja meillä oli Aino-serkun kanssa ihan mielettömän kivaa. Isona minusta tulee ehkä ihan samanlainen kuin Aino. Äippä tuli eilen kotiin mustat lasit silmillä ja muistutti lähinnä kärpästä (U2:n Bonoa, sanoi äippä, mutta minä en edes tiedä mikä se sellainen pono on). Näki kuitenkin jo hienosti ilman silmälaseja! Mustia laseja piti pitää yön yli ja sitten ne sai ottaa pois ja tänään äippä on nähnyt ihan kuin ei olisi koskaan ollutkaan likinäköinen! Tänään iskä oli kotona ja hoiti minua kun äippä kävi jälkitarkastuksessa. Molemmissa silmissä oli jo normaali näkö (+0,25, joka tasoittuu vielä pois) ja kaikki hienosti. Hassua. Iskällä on onneksi vielä lasit, minä kun kovasti tykkään niiden heittämisestä nurkkaan. Äippä joutuu nyt pari viikkoa laittamaan antibioottia silmiin, ettei niihin tulisi tulehdusta ja lisäksi käyttämään kostutustippoja, koska silmät ovat tosi kuivat. Minä en saa kuulemma koskea silmiin, koska niihin on leikattu jotkut kummat läpät sarveiskalvoon.

Äippä oli sitten Helsingissä tehnyt aika paljon ostoksia. Minä sain vähän uusia kesävaatteita ja sen lisäksi Babar-palapelin, kylpyankan ja taaperokärryn! Kärrystä olin aivan haltioissani, mutta äippä sanoi, että minulla on kyllä paljon enemmän intoa kuin taitoa siinä hommassa. Hiljaa hyvä tulee, kuulemma, mutta sitä minä en usko. Miksi kävellä, jos voi myös juosta? Kuljen kovaa vauhtia, jos minua pitää käsistä kiinni enkä paljoa paikoillani viihdy. Tukea vasten seisoessani otan myös jo sivuttain vähän askelia. Ryömiminen ei edelleenkään juurikaan kiinnosta, paitsi öisin möyrin sängyn päästä toiseen.

Viikko sitten tein mielenkiintoisen löydön: minulla on pippeli. Aina vaipanvaihdon yhteydessä ja potalla tarkastan, että onhan se vielä siellä. Iltaisin on hauskaa, kun saan ottaa ilmakylpyjä peppu paljaana ja pippeli heiluen!

Comments:
Kyllä on Niilokin komia poika! Varo vaan, jos vedät Sakkea nenästä hän saattaa läpsäistä sua avokämmenellä nassuun :-)

Kiva, että leikkaus sujui hyvin!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?