Tuesday, November 07, 2006

 

Talvipuuhia

Äipästä ja minusta oli ihanaa, kun satoi lunta ja tuli pakkanen. Ensin minä kyllä vähän ihmettelin lunta kun en viime talvesta mitään muista, mutta sitten innostuin. Vähän kyllä toppapuku alkuun ärsytti, mutta kyllä minä aika nopsaan siihenkin totuin. Vähän muodon vuoksi välillä kiukuttelin, mutta oikeasti ulkona on tosi kivaa talvella!

Kaikkein hauskinta talvessa on pulkkailu! Minä voisin laskea mäkeä vaikka koko päivän. Pieniä mäkiä olen laskenut ihan itse, mutta isoihin mäkiin on iskä tai äippä tullut mukaan. Että se on minusta kivaa, hihkun ja nauran kun me kiidetään mäkeä alas! Toivottavasti pakkasta tulee kohta vähän vielä uudestaan, nyt on aika lämmin keli ja lumikin on jo vähän sulanut. Äippää harmittaa kovasti, jos nyt alkaa sataa vettä, se kun ei välitä siitä yhtään. Minusta sade on ihan kivaa (kuravaatteita lukuunottamatta).

Me ollaan äipän kanssa käyty pari kertaa päiväkodissa tutustumassa ja siellä on huippuhauskaa! Viimeksi minulta meinasi tulla itku, kun jouduin lähtemään sieltä pois. Minun ryhmässäni on neljä muuta lasta ja meillä on varmaan yhdessä tosi kivaa. Toisessa ryhmässä on sitten isompia lapsia, mutta varsinkin nuo minunikäiset on aika hauskoja. Ensi viikolla aloittelen sitten siellä, äippä sanoi, että aluksi se tulee mukaan. Ihan hyvä, minä voin sitten tarvittaessa käydä vähän halaamassa äippää välillä.

Arvatkaapas, mikä on tällä hetkellä suosikkiherkkuni? Tuore, vastaraastettu parmesanraaste!

Comments:
Ompa kiva, että äippä on päivittänyt näitä sun touhuja. Ehdin jo ajatella, että mihin olet kadonnut olen nimittäin käynyt aina silloin tällöin täällä kurkkimassa, että mitä sinulle kuuluu? Hyvää näyttää kuuluvan. Toivottavasti se päiväkoti on oikein mukava paikka. Muistathan kertoa kuulumisiasi täällä blogissa. :DD
 
Moi Niilo!

Se parmesani on kyllä tosi herkkua! Ja sinähän tykkäät pastastakin, joten tämä sopii hyvin linjaan.

MInustakin on kiva, että on lunta, mutta meillä on ikävä kyllä nyt jos sulanut aika paljon pois. Viime vikkolla meidän pihaan oli yhtenä päivänä satanut lunta pitkälle minun reiteeni asti, eli sinä olisit uponnut kinokseen melkein kokonaan!

Oletkos yhtään vielä miettinyt joulutouhuja? Onko vielä liian varhaista alkaa jännittää jouluaattoa? Entä oletko suonut yhtään ajatusta sille, mitä pukilta toivoisit? Aiomme kummisedän kanssa tässä yhtenä päivänä kirjoitella pukille omat toiveemme, ja voisimme samalla lisätä kirjeeseen yhden tai kaksi sinun toivettasi, jos sopii!
 
Moikka kummari!

Minä en ole ihan varma, että mikä joulu on, mutta jos se tarkoittaa paketteja niin sitten tiedän. Ottaisin mielellään kaivurin tai auton, ne on kivoja. Tai sitten ihan oikean hauvan!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?