Friday, March 09, 2007

 

Pottailua

Minä olen kova poika pottailemaan. Kotona minä en pidä vaippaa kuin unilla, muuten minulla on vaan housut jalassa! Unillakin vaippa on välillä ihan kuiva. Hoidossa minulla on vielä vaippa, mutta niitä ei montaa kyllä päivän aikana mene. Äippä ei enää pese vaippojakaan joka toinen päivä vaan harvemmin. Kun pisu tulee pottaan, taputtaa äiti aina käsiään. Välillä minä menen taputtamaan kun äippä on itse pissalla ja sekös äippää naurattaa!


Me asuttiin kaksi viikkoa mummilassa kun meidän koti myydään kohta ja siellä vähän remontoitiin ja siivottiin. Mummilassa on tosi hauskaa! Siellä on portaat ja kissoja. Meidän kissat Äitiiii ja Eija on myös mukana ja sitten mummilla on kanssa kaksi kissaa, Shhh (=Simo) ja Saa (=Salli). Saa antaa minun hoitaa itseään ja se on ihanaa! Sitten mummilaan tuli vielä kaksi muuta kisua, kun kummien kissat tulivat hoitoon. Silloin kissoja oli kuu (=kuusi)!


Tässä teille vielä näitä äipän ja minun keskusteluja:

N: Äiti?
Ä: No mitä, Niilo?
N: Isi on?
Ä: Isi on kaupassa.
N. *pohtii* Isi paupas. Isi paupas.
Ä: Mitäs isi ostaa kaupasta?
N: Tissiä!
Ä: Ai keksiä? Ostaako isi leipää?
N: Isi tissiä.


Ä: Hieno pisu tuli pottaan! Laitetaanko autohousut (=kalsarit, joissa auton kuva)?
N: Bussi.
Ä: Onkos tämä bussi? Eikö se ole auto?
N: Bussi. Brrrrm!

Labels: ,


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?